Met ons unieke 7-stappenmethodiek nemen we u  mee in de organisatie van een succesvolle bijeenkomst.

SOLA  congressen  sprekers  is een dynamisch en klantgericht bureau dat sterk is in organiseren. Wij zetten ons in om de thema’s innovatie, duurzaamheid en transitie op de kaart te zetten. Samen met onze klanten verbinden wij mens en organisatie aan nieuwe kennis en inspiratie.

Voor meerdere relaties verzorgen wij de complete eventafdeling en voor andere klanten verzorgen wij de grotere events. Groot of klein; per project kijken we samen welke stappen er nodig zijn om de bijeenkomst vorm te geven. Op deze wijze blijft u zelf owner van de inhoud en zorgen wij voor de vorm.

Aan de hand van onze 7 stappen-methodiek geven wij vorm aan uw bijeenkomsten. Dit doen wij voor gemeenten, overheid, duurzame energiesector, bankwezen, agrarische sector, zorg, woningcorporaties en TKI’s.

1. Alles start met een doel

Van thema naar inhoud
U bent eruit: het event wordt een bijeenkomst,. En nu? SOLA denkt actief mee bij het bepalen van een thema, de doelgroep. We houden u scherp. Wat is het doel van uw bijeenkomst? Hoe geeft u uw bijeenkomst inhoud? Wanneer is de bijeenkomst geslaagd? SOLA presenteert na de brainstormsessie een op maat gemaakt plan.

2. Waar gaat het over?

Programma maken en sprekers kiezen
De contouren van de bijeenkomst worden zichtbaar. Tijd om praktisch te worden. Wordt het een dag, meerdere dagen of een dagdeel? Plenair of in subgroepen? Is er een dagvoorzitter nodig? Welke sprekers bieden inspiratie op het thema?  wij werken het uit, dat is wat u van SOLA kunt verwachten.

3. Wie worden mijn deelnemers?

Bereiken van de doelgroep
De doelgroep is bepaald maar waar vinden we potentiële deelnemers? Hoe gaan we ze bereiken? Welke communicatiemiddelen zetten we in? Wie zijn de partners en is er ruimte voor sponsoren? Als dit duidelijk is kunnen we aan de slag met de uitvoering. SOLA weet uit ervaring wat werkt.

4. Deelnemersregistratie

Digitaal platform met optimale klantenservice
Deelnemers willen zich aanmelden. Wat heeft u nodig aan gegevens? Een eenvoudige spreadsheet voldoet niet meer. Hoe zit het met de privacy van de gegevens? Waar kunnen deelnemers terecht met vragen? SOLA biedt een unieke combinatie van een betrouwbaar registratiesysteem met een persoonlijke klantenservice die weet waar het over gaat. Lees 

5. Vertalen naar actie

Implementatie en uitvoering
De dag krijgt steeds meer vorm. SOLA vindt een geschikte locatie, kiest en regelt de catering, zorgt voor goede technische ondersteuning, maakt het draaiboek en benadert dagvoorzitter, sprekers en andere betrokken mensen. We voeren uit volgens plan en houden de begroting scherp in de gaten.

6. Support op alle fronten

Commerciële en/of administratieve ondersteuning
SOLA  support heeft ruime ervaring in het vinden van sponsoren, het verzorgen van drukwerk, het uitzoeken van relatiegeschenken en het uitvoeren van speciale verzoeken zoals bijzondere aankleding van de locatie of het nabellen van potentiële deelnemers  • vliegtickets & hotel boeken • deelnemersregistratie • u vraagt en wij vullen het in.

7. Evalueren is leren

Uitgebreide terugkoppeling op maat
Meten is weten. Na afloop van de bijeenkomst ontvangt u van SOLA een uitgebreide kwantitatieve en kwalitatieve rapportage en evaluatie. Zo weet u precies hoe geslaagd uw bijeenkomst was en of het doel is gehaald.